Árajánlat kérése

Tesztgép Igénylése

Árajánlat
kérése
Tesztgép
igénylés

Az étterem, melyet egy család második generációja őriz

 

Az étterem, melyet egy család második generációja őriz

„A mai világban igazi érték az állandóság. Ritka, hogy egy éttermet a család második generációja vezeti. Azt hiszem, ami igazán egyedivé teszi az éttermünket az a közvetlen, barátságos hangulat. Ezt a kezdeti klubszerű működésből tartottuk meg, miközben fokozatosan fine bistro jellegű étteremmé alakultunk. A Mandragóra történetében mindig is nagy szerepet játszott a vendégekkel való kapcsolatteremtés, ennek eredményeként pedig elég sok törzsvendégünk lett az évek folyamán. Próbálok olyan csapattal dolgozni, akik hozzáadnak ehhez a kötetlenséghez, akik baráti hangulatot tudnak teremteni, miközben professzionálisan dolgoznak nap mint nap.”

Párniczky Máté

 

Van egy hely a városban, egy igazi családias étterem, melynek története már több mint 15 évvel ezelőtt kezdődött. A Mandragóra legutóbbi felújítása során konyhájának berendezése nagy változásokon ment keresztül, ebben cégünknek is része volt. A Coninvest egy Angelo Po főzőszigetet és egy Meiko pult alatti mosogatógépet szállított az étteremnek. Ezért is ültünk le beszélgetni a tulajdonossal, Párniczky Mátéval.

 

Hogyan indult a Mandragóra?

A Mandragóra története 2004-ben kezdődött. Édesanyámat, aki belsőépítész, felkérte egy barátnője, hogy legyen partner a Mandragóra elindításában. Én 2010-ben csatlakoztam ehhez a történethez, nagyjából innentől vált fontosabbá a konyha is az ekkor még inkább klubszerű térként működő kávéházban. Ennek oka, hogy a dohányzással kapcsolatban bevezetett szigorítások miatt a korábbi vendégeink elmaradoztak, így a hangsúlyt inkább a konyhánkra kezdtük áthelyezni.

 

Hogyan alakultak a Mandragóra fogásai az évek során?

Már a kezdetektől fogva törekedtünk a rövid, szezonális étlapra. Szerencsére a környező irodaházak miatt elég hamar népszerűek lettünk, megvolt az igény a könnyen elérhető, minőségi ebédekre. Ennek is köszönhető, hogy 2015-ben egy nagyobb változtatáson mentünk át, mivel az akkori konyha már nem tudta kielégíteni az igényeket. Az átalakítással a konyha színvonalát is jelentősen emelni tudtuk, ennek hatására évről-évre intenzív növekedésbe kezdtünk.

 

Aztán 2019-ben is történt egy felújítás.

Igen, ez már sokkal nagyobb léptékű volt, mint a 2015-ös. A célunk alapvetően a 2004-ben kialakított belső tér modernizálása volt, mert a konyhánk minősége jelentősen meghaladta már az enteriőr színvonalát. A megújulás része volt a teljes gépészet, légtechnika és a konyha is. Szerettünk volna egy valóban 21. századi kozmopolita éttermet létrehozni.

 

2019 októberében kezdődött a felújítás, idén június elején nyílt újra az étterem. Egyébként is eddig tartott volna ez a folyamat, vagy a vírushelyzet nyújtott rajta?

Sajnos a lehető legrosszabbkor jött ez az állapot, már március elején nyitottunk volna, de pont akkor kerültek bevezetésre a szigorítások, így tovább kellett zárva tartanunk. Gondolkodtunk átmeneti megoldásokon, ételkiszállításon, de 6-7 hónapnyi zárva tartás után nehéz lett volna ezt azonnal kivitelezni. Mire úgy döntöttünk, hogy belefogunk mi is a kiszállításba, a megszervezés befejeztével már itt volt a június és újra ki lehetett nyitni. Így is lett azonban egy plusz szolgáltatásunk: a weboldalunkon elérhetővé vált az ebédmenü rendelése. Ennek az a lényege, hogy a rendelés leadása során meg kell adni egy 15 perces időblokkot is, amelyben a vendég el tud jönni az ételért, így a lehető legfrissebben tudjuk átadni az elvitelre szánt ebédeket. A minőség magas szinten tartása nagyon fontos számunkra, ebben kulcsszerepe van a frissességnek, ezért mindig javasoljuk vendégeinknek, hogy az elvitt ételt minél hamarabb fogyasszák el.

 

Nemrég érkezett új séf a Mandragóra konyhájára. Miért Sipos Andrásra esett a választás?

Sipos Andrással egy szerencsés véletlen során futottam össze egy rendezvényen. Az ételeivel már korábban is találkoztam, így ismertem a főzési stílusát és kifejezetten kedveltem azt az ízvilágot, amelyet ételei képviselnek. Nagyon kifinomultan dolgozik, a tányérjairól a stabil minőség köszön vissza és kifejezetten intenzív ízeket használ, ami hozzám és a Mandragóra konyhájához is közel áll. Ezen a szerencsés találkozáson szóba elegyedtünk, sokat beszélgettünk, végül felkértem, hogy legyen a Mandragóra séfje. Azóta ő és a csapata dolgozik a Mandragóra konyháján.

 

Az intenzív ízek és a szezonalitás mellett mi jellemzi még a Mandragóra konyháját?

Abszolút törekvésünk, hogy minél több hazai alapanyagot használjunk, ezt nagy részben meg is tudjuk valósítani. Célunk, hogy minél több magyar kisvállalkozóval, termelővel dolgozzunk együtt. A zöldségek, a sajttálunkon található termékek mind magyar termelőtől származnak, a szürkemarha, a különböző húsok, szalámik, a pisztráng is mind hazai. Persze így is van, amit nagyobb cégektől kell beszereznünk, de itt is igyekszünk inkább magyar cégeket választani.

 

A legutóbbi felújítás során a Mandragóra konyhájának berendezése is nagy változásokon ment keresztül, a Coninvest egy Angelo Po főzőszigetet és egy Meiko pult alatti mosogatógépet szállított az étteremnek. Milyen volt a Coninvest-tel folytatott munka?

A Coninvest-tel Gauland Gergely volt a kapcsolattartónk, az ő édesapja, Gauland András tervezte meg a konyhánkat. Az együttműködésünk igazán kiválóan zajlott, jártam a Coninvest budaörsi központjában is, ahonnan csak pozitív élményekkel távoztam. A munkát a kedvesség és a profizmus jellemezte. Ez abban is megnyilvánult, hogy a főzősziget elsőre nem sikerült tökéletesen méretre - a felmerült problémát a cég remekül kezelte, azonnal kapcsolatba léptek a gyártóval, hogy a hibát minél hamarabb kiküszöbölhessük. A helyzet kezelése csillagos ötös volt.

Webfejlesztés: Ketsh Web
Copyright 2011 Coninvest Kft. Minden jog fenntartva.

Cookie policy HU